2018. május 30., szerda

Write tag – 01.

Egyszer volt, hol nem volt

Sziasztok!

Néhány napja kaptam ezt a kihívást, és annyira megtetszett, hogy még aznap elkezdtem a válaszok írását, így rekordidő alatt végeztem az egésszel. Hennának köszönhető, hogy eljutott hozzám is a Tag, mivel gondolt rám a jelölésnél. Még nem vettem részt ilyen dologban, szóval nagyon lelkes vagyok. Csupán néhány egyszerű dolgot kell teljesíteni, de a lényegi dolog a kérdések megválaszolásában rejlik. Az ötletgazda Emília Molla volt, és nagyon remélem hogy hamarosan jön a következő rész, mert nagyon kreatív dolgot alkotott. Nézzük hát!

Szabályok:
  1. Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  2. (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Kacatos dobozra, innen el tudják vinni őket.)
  3. Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
  4. Válaszolj a kérdésekre!
  5. Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! ;)
  6. Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
  7. Értesítsd őket a jelölésről!

Kérdések:
  1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)
  2. Miről szólt?
  3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
  4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
  5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?
  6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
  7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél? :) 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami az írás kezdetéhez kapcsolódik. (Ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

Az én +1 kérdésem: Újra írnád az első történeted? Ha igen, miért: a karaktered vagy a történet miatt?

∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞

Válaszok:

[1.] Hány évesen írtad az első történeted/versed?
Sajnálatos módon nem tudom évhez kötni az első alkotásom. Valamikor általános iskola felső osztályába járhattam, talán hetedikbe: ezt érzem a legesélyesebbnek. Szóval kb. 13 éves lehettem, amikor először tollat és papírt ragadtam, hogy rögzítsem a kitalált sorokat. Nem volt több egy A/5-ös oldalnál. De nem ezt tekintem az első lényeges írásnak.

[2.] Miről szólt?
A történet nagyon kis egyszerű volt, és sajnos nem fejeztem be, igazán ki sem bontakozott papíron, inkább csak a fejemben volt meg. Szóval: egy Emma nevezetű lányról szólt, akinek volt egy dán dog kutyája – tudjátok, az a böhöm nagy jószág, ami akkora mint egy ló. Egy nap sétálni vitte a kutyust (akinek nem emlékszem a nevére). A kutya valami különös szagra kapta fel a fejét, és kirántva a pórázt Emma kezéből, rohanni kezdett. A lány szem elől tévesztette az állatot, de szerencsére egy helyes, kedves srác, aki az osztálytársa vagy a szomszédja volt, hősiesen megfogta az ebet, és átadta a gazdájának. Hatalmas nagy fordulatként pont tetszettek egymásnak, és egész hazafelé vezető úton beszélgettek. Atya világ! Best seller!
     Menthetetlenül romantikus, és csorog a nyáltól az egész! És ez mind elfért egy oldalon a kis füzetben. Elképzelhetitek micsoda karakterábrázolás, és leírások szerepelhettek benne. Már nem számít, mert tuti kilöktem, vagy elvittem papírgyűjtésre, hátha ott hasznát veszik. xD

[3.] Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
Mint írtam, nem az Emma-sztori volt a mérvadó a blogéletem létrejötte miatt. Sőt, azt sem tudom miért írtam ilyet. Abban az időben nagyon szerettem volna egy dán dogot, biztosan ezért született ez a kis szösszenet.
     Az első lényeges történetemnek az oka a gimis barinőm volt. Ő egy picivel jártasabb volt a blogspoton, mint én, és bevezetett a blogger világába. Nagyon megtetszett ez az egész, és már az első sztorimat kezdtem kreálni fejben, természetesen a barinőm segítségével, aki máig a segítségemre van.. Kapaszkodjatok meg! One Direction fanfiction volt az első történetem. Hát, igen. Valahol el kell kezdeni. Még lapon kezdtem el írni, amit később gépeltem be. Végül sosem publikáltam, és a dokumentum is elveszett (ezt lentebb részletezem), szóval örökre a sülyesztőbe veszett.
     Viszont az ötlet nem volt rossz. Egy lány a zenének szeretné szentelni az életét, és felutazik Londonba, hogy bandát alapítson. Ha lenne újra gondolás, a 1D-t kihagynám belőle teljesem és maga az alapsztori maradna. Ó, és a gimis barinő Samantha Row, akinek köszönhetem az egész designt, a fejléceket és a Wattpad-borítókat.

[4.] Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
Természetesen Sam. Minden egyes sztorim elolvasta, véleményezte és kijavította a hibákat. Volt még néhány ember, aki olvasta, de ők nem segítettek sokat. A családomnak nem mutattam meg egyet sem. Szerintük ez időpocséklás, és felesleges időtöltés. Inkább nem árulom el magam. A két világ nekem külön van, és nem keverem őket. A kivétel Sam. J

[5.] Milyen zsánerben alkottál eleinte?
Uh, csak fanfiction. One Direction, The Vamps, Lawson. Éppen amiért rajongtam. Ezek mostanra már át lettek dolgozva egy normális sztorivá, és egy fanfictionom sem maradt, amit nem bánok, mert felváltotta őket valami sokkal jobb. Jelenleg romantikus limonádén dolgozom, de sok más kategóriában is elkezdtem írni. Ezek majd szépen lassan publikálva lesznek.

[6.] Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
Próbáltam úgy dolgozni, hogy heti egy részt feltegyek az aktuálisan futó történetemből. Ez néha elcsúszott, vagy ötlet– és kedvhiány miatt megállt, ezért inkább úgy döntöttem, hogy nem időre dolgozom. Ha valami nem megy, nem kell erőltetni. De őszintén, én sosem csináltam időbeosztást, és szerintem nem is fogok. 

[7.] Van-e valami érdekesség a kezdeti időkről, amit elmesélnél?
Sajnos semmi nem jut eszembe a kezdetekről, így inkább elmesélem a fentebb említett elveszett dokumentumok szomorú történetét.
     Tudni illik, egy egyszerű 2 GB-os pendrive-on tartottam az összes írásom, az ahhoz tartozó képeket, a cikkeket és egyéb kihívásokat; mindent. Idén télen történt, hogy az egyik sztorimhoz próbáltam borítót szerkeszteni, ezért az asztali gép és a laptopom között ingáztam, mert az asztalin van a szerkesztő program. Csináltam már ezt, semmi probléma nem volt ebből. Rátöltöttem a képet a pendrive-ra, és mentem a laptophoz, hogy folytassam, ahol abbahagytam. De nem nyitotta meg! Vírust kapott. Totál kétségbe voltam esve. Az összes sztorim, a rengeteg kép, a lefordított kihívások, olyan dolgok, amikkel rengeteget foglalkoztam köddé váltak. Ekkor tényleg feleslegesnek tűnt az egész blogolás. Szerencsére néhány hosszabb terjedelmű sztorim megmaradt, amiket javítás és csekkolás céljából küldtem el Samnek, de a legtöbb dolog nem került elő. Elküldtem egy ismerőshöz a pendrive-ot, hogy nézze meg, mert nekem nagyon fontos lenne. Nem tudta megjavítani, és úgy gondolja, nem is lehet. Viszont még van egy utolsó reményem, amit mindenféleképpen meg fogok próbálni, de ha az sem sikerül, hát így jártam. Mostanra már felfogtam a veszteséget, és túl vagyok rajta. Hatalmas szerencsém van, hogy a lényeges sztorikat nem kell totál újra írni, de amiket régen írtam, vagy csak néhány bekezdés volt, az elveszett. Így veszett el a legelső 1D sztorim is. A modern technika hátránya...

[+1.] Újra írnád az első történeted? Ha igen, miért: a karaktered vagy a történet miatt? 
Az Emma-sztorit semmiféleképpen nem írom újra. Nincs hozzá sem ötletem, sem elképzelésem, szóval ez csak egy vicces sztori marad. Ha mégis, tuti a kutya miatt. A zenekar alapítós történet viszont elég jó ahhoz, hogy újra gondoljam az egészet, és kerekítsek belőle egy tisztességes történetet. Szóval még az is lehet, hogy viszont látjátok a blogon. 


∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞

Jelöltjeimnek próbáltam olyan lányokat választani, akik még nem találkoztak ezzel a kihívással, de szeretnek ilyenekkel foglalkozni. Mindegyikőtök blogján találtam hasonló Tageket, szóval remélem nem lőttem nagyon mellé, és tetszeni fog nektek a kihívás. Olvastam, hogy kevés időtök van, szóval előre is bocsi, ha plusz munkát okoztam nektek. Jó szórakozást! 

Samantha Row (ha lesz aktív blog, majd linkelek)

Természetesen, ha valakinek megtetszik a kihívás, soron kívül is kitöltheti. Vigyétek bátran. J
A.H.

5 megjegyzés:

  1. Szia Anne!

    Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat! Tényleg jó látni, hogy mindenkit más dolog/személy terelt ebbe az irányba. :)
    Szurkolok, hogy a pendrive-od megjavuljon! Én is jártam már így, bár szerencsére akkor még kevés használható történet volt a pendrive-on, de azért nagyon sajnáltam, hogy elvesztettem azokat. :/

    Szép napot,
    Henna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Henna!

      Kedves tőled, hogy benéztél és elolvastad a posztot.
      Köszönöm a támogatást a pendrive-val kapcsolatban, és nagyon sajnálom, hogy elvesztek az adataid neked is. Ha valaki átérzi, milyen érzés, az én vagyok.

      Üdv,
      Anne :)

      Törlés
  2. Szia!

    Köszönöm szépen, hogy gondoltál rám. Amint lesz időm és energiám, kitöltöm. :)

    Ölel,
    Lyra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igazán nincs mit! Jó szórakozást a kitöltéshez. :)

      Üdv,
      Anne :)

      Törlés
    2. A kihívást sikerrel teljesítettem, a válaszaimat az alábbi linken megtalálod: https://lyracorvus.blogspot.com/2018/06/write-tag-kacatos-dobozbol.html :)

      Törlés